søndag den 13. januar 2013

Opstart på kage



Yngstebarnebarnet Tibo (den unge mand til venstre på billedet nedenfor) fylder 1 år på tirsdag, Og der skal holdes stor fødselsdag på Frederiksberg på søndag.
Der skal naturligvis kage til. 
Naturligvis ikke lyserød! Jeg har helt andre (hemmelige) planer....


Jeg starter på kagen om et øjeblik, på to fronter:

  • Der skal nørdes igennem med pynt og figurer - yeaaaah!!!!!
    Pynt og figurer skal gerne have god tid til at tørre.
  • Transportkassen skal i fryseren. En kage med fløde og andet letfordærveligt må ikke være ret mange timer i stuetemperatur, ej heller i en varm bil. Det har nogle gange været en (for) stor udfordring for os - vi har immervæk ca. tre timers kørsel til Frederiksberg (der er heldigvis aldrig sket noget ved det, men vi har syndet fælt nogle gange).
    Så stor var min glæde, da jeg hos campingforhandleren spottede dette vidunder i den helt rigtige størrelse (har også set den i Metro) :




En sammenklappelig thermokasse!!!!

Den kan (med lidt besvær) møves ned i fryseren. Jeg gør det nu (6 dage før den skal bruges), fordi den er meget længe om at blive gennemkold. For en thermokasse er det en god ting, at den er så længe om at ændre på sin indre temperatur.

Opdatering 7 timer senere:
Jeg har været ude og købe spagetti (bruges til at stive figurer spiseligt af med) .... og glemte det gudhjælpemig i butikken. Orkede ikke at køre 2x8 km igen for at afhente mit indkøb, så nu bliver der brugt tandstikkere til afstivningerne. Selv om det er imod mine principper om at ALT skal kunne spises!
Derefter har jeg ved en koncentreret indsats lavet 3 (tre!) figurer.... og har (som sædvanlig) skåret vældigt ned på ambitionerne. 

Sandsynligvis bliver kagen ikke ringere at at jeg skærer i ambitionerne og i antallet af pynteting. 
Med mine idéer kunne det ellers nok sommetider blive svært at finde kagen under pynten ;-) Jeg elsker at overdrive!!!

6 kommentarer:

  1. Der er nogle, der er rigtig heldige med deres mormor eller farmor...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor er du sød!
      Tak for den kommentar, fra de søde ungers bedstemor (nemmest, når både søn og datter leverer afkom)

      Slet
  2. Ih, hvor lyder det som en fantastisk kage :-) Håber du har taget billeder af den, så vi kan se dit flotte kunstværk. Jeg er sikker på at den faldt i god jord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, kagen bliver fantastisk.... - den er ikke bagt endnu, jeg er bare startet på noget af pynten.
      Jeg forsøger at huske at tage billeder, har også allerede taget en del af den pynt, jeg har lavet i dag. Jeg er nogenlunde tilfreds indtil nu.

      Slet
  3. Spændende projekt, sikke en tålmodighed du har. Glæder mig til at se et foto af kagen :) God arbejdslyst!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk ligget "kagedød" meeeeeeeeeeeeeeget længe. Det har været helt hyggeligt at komme i gang igen.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...