søndag den 10. november 2013

Skovtur og brunch

I dag har jeg (og Niki) været på en rigtig dejlig efterårsgåtur ved Kvie Sø sammen med Tove Mosekone.
Efterfulgt af den helt store brunch i Pandekagehuset ved søen.

Et helt godt koncept, hvis I spørger mig!

Kun en hanpåfugl kan være så stolt af denne her usle, afpillede fjerpragt.
Synes også kalkunen ser noget skeptisk ud.

Vi startede i den blåeste himmel..

Tekst overflødig!

Der er rigtig mange fugle i og omkring søen.
Trods adskillige forsøg lykkedes det mig ikke at "fange" en flok flyvende svaner. Der var ellers nok at tage af.

Pandekagehuset, set fra den modsatte side af søen

Det svære var ikke at finde motiver - det var at begrænse fotograferingen!

Og regnen kom. Men der var vi heldigvis næsten henne ved Pandekagehuset.
Flaget var vistnok ikke kun fordi vi kom. Måske snarere fordi der skulle holdes barnedåb på stedet.

Det er komplet umuligt at tage et dækkende billede af en god tag-selv brunch.
Dette bord var helliget salaterne, og de var gode.
Der var også et bord med lune retter og pandekager, og et stort et med brød, pålæg, oste og marmelader.
Der var bestemt ikke grund til at tage sulten hjem!


Slutter lige med et lidt kryptisk billede, taget ud af mit soveværelsesvindue kl. 00.30 natten til fredag.



Der er ikke meget romantik over juletræsfældning, når vi taler professionel juletræsdyrkning. Man kører simpelthen op og ned langs rækkerne med fældesaven på en form for kørende maskine, en maskine med vældig meget lys.
Til orientering: vi har ikke gardiner i soveværelset, så jeg havde meget glæde af den der åndssvage maskine, hver gang kursen var rettet mod vores hus.

Fældningen foregår om natten, fordi det er en proces der ikke kræver mere lys end det maskinen har.
Emballering og pakning foregår i dagslys, fra tidligst muligt til senest muligt om dagen.


Meget foregår om natten i vore dages landbrug. Der høstes jo også i døgndrift, når tiden er til det, ofte flere døgn efter hinanden.
Så vores ene dag nat med "juletræshøstmaskine" er nådigt sluppet. 
Jeg sov også glimrende midt i det kørende lyshav.


8 kommentarer:

  1. Tak for kigget på dine skønne billeder, fordi du gad lufte mig og skønne times samvær. Vildt som tiden løb afsted for os. Og stor tak til Niki, fordi jeg måtte låne ham og få min hundehunger dækket lidt ind. Giv ham en nussetur fra mig. Dit eget natlige lysshow...ejj, hvor er du altså heldig ;)
    God ny uge kære dig og du siger bare TIL, hvis vi skal tage en ommer på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. DET skal vi!
      Enten ved Kvie sø, eller et andet sted!
      Gerne med hund, han er altid god for lidt frisk luft og en gåtur

      Slet
  2. Smukke billeder! Så vidt jeg kan se, er det sangsvaner på søen. Og ænder selvfølgelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      De der svaner sagde i hvert fald en hel masse, så det kan godt passe, du har ret (jeg ville sådan ønske, jeg vidste rigtig meget mere om fugle i det hele taget)

      Slet
    2. Også jeg - knopsvane og sangsvane er nogle af dem jeg faktisk kan kende forskel på. Når "dine" svaner sagde en masse er det garanteret sangsvaner, men jeg kan også kende dem på det gule på næbbet.

      Slet
    3. Og jeg har youtubet, og er nu helt og aldeles enig med dig. Det var netop sådan de lød. En dejlig lyd, faktisk.

      Slet
  3. Dejlig stemning og skønt selskab :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...