torsdag den 5. februar 2015

Nyt sprog?



Jeg er hoppet på den tunesiske bølge.


Det er der indtil videre kommet mange interessante, ikke gengivelige gloser ud af......




Det skal ende som et lille tæppe til lille Mynthe, et der kan tåle alt det, et lille barn udsætter sit yndlingstæppe for.

Garnet er bomuld, det meste af det stammer fra en ti-kroners pose blandet lyserødt fra genbrug.


Mynthe svedskesten




Villads elsker stadig sit tæppe (hæklet efter to billeder, datteren havde fundet).

Planen er at Mynthes tæppe skal have samme kant som hans.




10 kommentarer:

  1. Selvfølgelig skal Svedsken da have sit eget nussehyggeputtetæppe.... Hun er ikke til at stå for!
    Jeg var på tuneser-kursus på Gammelbro Camping, men det fangede mig ikke rigtigt. Måske fordi jeg ikke har nogen projekter det vil egne sig til.... Jeg kan ellers godt lide teksturen i den hæklede arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan sagtens finde på masser af ting, det kunne egne sig til (ud over tæpper kan jeg også lige se en skøn jakke for mit indre øje).
      Men er ret sikker på at nussehyggeputtetæppet bliver det eneste fra min side (i hvert fald indtil jeg har glemt at det er besværligt at arbejde med).

      Slet
  2. Holddaop, hvor er det flot! Jeg kender kun (til) tunesisk hækling, men for mig ligner det mest en strikkepind ... må vist hellere lige google hvad det så kan være for noget. Jeg kan nemlig sagtens se et tæppe for mig, lavet af alle mine mange blå garnrester.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et blåt restetæppe lyder som en rigtig fin idé. Altså for de tålmodige.
      Jeg synes det er bøvlet, fordi det både ligner og samtidig er helt forskelligt fra alm. hækling. Så automatikken skal i den grad slås fra, ellers bliver der fejl.
      Jeg fortryder ikke babytæppet, det bliver så fint, så fint. Men jeg er MEEEEGET træt af det ind imellem.

      Slet
  3. Jeg glemte så lige i skyndingen at sige, at din lille Mynthe er en skøn og helt vidunderlig lille unge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke?!
      Jeg hører til dem, der er helt forelsket i den lille steg - måske også lidt fordi hun minder ret meget om sin mor i samme alder. Hun var bare såååååå sød!

      Slet
  4. Jeg er ikke på den tunesiske bølge endnu, men det ligger i baghovedet. Hvis strikket nu skulle komme til at kede mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad nok for at have prøvet det.
      Og endnu gladere for at tæppet er ved at være færdigt! ;-)

      Slet
  5. Jeg er kommet så langt, så jeg i et anfald af positiv energi har købt en hækle eller hakke-nål, eller hvad det nu hedder for et års tid siden. Men garn har den ikke endnu været i berøring med. Børn og tæpper passer godt sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk haft en nål liggende i adskillige år - den er bare ikke til at bruge. Den er flere meter lang (sådan føles den i hvert fald) og er dermed meget tung at arbejde med (ligesom lange strikkepinde er det - i dag strikker jeg stort set aldrig på andet end rundpind).

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...